چطور شکم بزرگ رو با لباس بپوشونم؟ قسمت اول

چه سیب باشیم و دغدغه پوشوندن شکم مورد تکرار شونده هر روزمون باشه، چه تازه زایمان کرده باشیم و شکممون هنوز جمع نشده باشه، چه توت فرنگی باشیم و بدونیم که هر چقدر شکممون رو جمع‌تر نشون بدیم، بالاتنه‌مون جمع و جورتر دیده می‌شه و چه گلابی یا موزی باشیم که چاق شده باشیم و برای اولین بار شکم درآورده باشیم، پوشوندن شکم توی لباس موردیه که به کار همه‌مون میاد.

از اونجایی که شکم بزرگ تقریبا اولین چیزیه که اگر درست لباس نپوشیم، می‌زنه توی چشم و نگاه مخاطب، پوشوندنش هم چیزیه که بهمون اعتماد به نفس می‌ده و حالمون رو خوب می‌کنه. حتما بین ما هستن کسانی که به‌خاطر شکم بزرگشون احساس می‌کنن هییییچ لباسی بهشون نمیاد و به خاطر همین اصلا دلشون نمی‌خواد برای تیپ و استایلشون کاری بکنن. خیلی از ماها اینجوری «همه و هیچ» و «صفر و یکی» هستیم؛ حالا که شکم تخت و کمر باریک و هیکل باربی ندارم، پس هیچی کلا برای خودم دیگه وقت نمی‌ذارم.

چرخه معیوب غم‌انگیزیه. از این ور حالت بده که هیکلت خوب نیست، از اون ور به خودت نمی‌رسی پس پوست و موت هم خراب می‌شه، از این ور حالت بدتر می‌شه که هیکل و پوست و موت خوب نیست. از اون ور به خودت رسیدگی نمی‌کنی و چاقی منجر به فشار خون بالا و دیابت و تنبلی تخمدان و هزار داستان دیگه می‌شه، از این ور…

امروز توی این مطلب می‌خوام کمک کنم یک قدم در راه شکستن این چرخه بردارین. می‌دونم که این به تنهایی کافی نیست؛ اما به هر حال دوست دارم کمک کنم حالمون یه قدم بهتر بشه و از دیدن خودمون توی آینه حس بهتری بگیریم. تو این مطلب با چند ترفند برای پوشوندن شکم در لباس آشنا می‌شیم:

ترفند پوشاندن شکم در لباس ۱: بلوز سایز مناسب

می‌تونم بگم ۹۹ درصد از خانمها وقتی که شکم و پهلو دارن، فکر می‌کنن باید بلوز و شومیزهای غول‌آسا بپوشن و خودشون رو توی اونا قایم کنن. برامون به اشتباه اینجوری جا افتاده که اگر یه لباس خیلی خیلی گشاد بپوشیم، کسی نمی‌فهمه که ما شکم و پهلو داریم. در حالیکه این کاااااملا و صد در صد اشتباهه. اتفاقا پوشیدن بلوز یا شومیز گشاد و پهن، در واقع از بالاتنه ما یه مربع پهن و بی شکل و بسیار چاق می‌سازه. حالا اگر بیایم پاهای لاغر سیب یا توت فرنگی رو هم بذاریم زیر این مربع که دیگه هیچی. تبدیل می‌شیم به یه آب‌نبات چوبی پهن با یه دسته باریک پایین بدنمون! این راهش نیست!

در صورتی که بلوز یا شومیز مناسب برای پوشوندن شکم، بلوزیه که تقریبا فیت بدن باشه (در حد ۳-۴ سانت آزاد بایسته) و ساسون یا برشی داشته باشه که از لحاظ بصری قسمت کمر رو جمع‌تر نشون بده. حواستون باشه که قرار نیست این بلوز چسبون باشه یا لا و لوی قلمبگی و طبقات شکم بره، اما قرار هم نیست بیست سانت دورتر از بدنمون بایسته و وزن مثلا هشتاد کیلوییمونو، صد کیلو نشون بده. در ضمن هر چقدر جنس لباس خشک‌تر و ضخیم‌تر یا آهاردارتر باشه، بهتر از یه لا پارچه تریکوی نازکه. مثل این عکس:

ترفند پوشاندن شکم در لباس ۲: مدل مناسب لباس در قسمت شکم

یکی از مهمترین ترفندها برای پوشوندن شکم انتخاب مدل و برش مناسب لباس در قسمت زیر سینه و بالای شکمه. از اونجایی که وقتی شکم داشته باشین، قاعدتا کمر خیلی باریکی هم ندارین، اگر توی آینه نگاه کنین می‌بینین که باریک‌ترین قسمت هیکلتون میشه زیر سینه و بالای شکم. به همین دلیل بهترین گزینه مدل بلوز، شومیز، پیراهن یا حتی مانتو مدلهاییه که در ارتفاع «زیر سینه» و در پهلو (نه وسط) یه حالت گره خوردگی یا به هم پیچیدگی داشته باشن، بالاتنه کوتاه داشتن باشن (بدون چین روی شکم)، چپ و راستی باشن، یه تیکه پنل یا کمر پهن جدا «بالاتر از شکم» و در ارتفاع «زیر سینه» داشته باشن و در کل نگاه رو بکشونن روی قسمت بالاتر از شکم و زیر سینه، و از خود شکم و زیر شکم دور کنن.

ترفند پوشاندن شکم در لباس ۳: سرشانه پفی و شلوغ

یه ترفند خوب دیگه برای باریک نشون دادن کمر و پوشوندن شکم اینه که توجه نگاه رو بکشونیم به سمت شونه‌هامون. هر چقدر شونه رو پهن و شلوغ نشون بدیم، کمر و میان‌تنه در تضاد با اون باریک و جمع دیده میشه. بنابراین موقع انتخاب بلوز می‌تونین دنبال بلوزهای سرآستین پفی یا با سرشانه حجیم باشین. فقط حواستون باشه که این ترفند بیشتر برای افرادی با اضافه وزن کم تا متوسط مناسبه که سرشونه و بازوهای پهنی ندارن. اگر در بازو و شونه هم اضافه وزن دارین، این ترفند مناسب شما نیست.

ترفند پوشاندن شکم در لباس ۳: آستین پفی کوتاه یا سه ربع

آستین هم مثل سرشونه لباس نقش مهمی در لاغر نشون دادن ما داره. اگر لباس رو با آستین پفی کوتاه یا آستین حجیم سه ربع (تا آرنج) از جنس‌های لخت و افتاده انتخاب کنین، می‌تونین کاری کنین که دو تا مستطیل پهن دیگه کنار سینه شما اضافه بشه. نگاه ما در مقایسه به جای یه شکل میانی پهن و دو تا خط آویزون در کنارش، سه تا مستطیل رو در کنار هم می‌بینه که دوتای بیرونی کوتاه‌تر از وسطی هستن که این باعث می‌شه تنه ما لاغرتر دیده بشه. نکته مهم اینه که نگاه ما به سمت جایی میره که آستین لباس تموم میشه. اگر دستهاتونو بندازین پایین، متوجه می‌شین که با آستین بلند (حتی پفی) بدنه ما کلا تا میان تنه و باسن پهن دیده می‌شه، اما با آستین پفی یا کلوش کوتاه که نقطه انتهاییش تقریبا کنار قسمت زیر سینه قرار می‌گیره، دقیقا سینه حجم داده می‌شه و شکم باریک نشون داده می‌شه.

در قسمت دوم این مطلب به‌زودی بهتون راهکارهای دیگه‌ای برای پوشوندن شکم در لباس آموزش خواهم داد. شما از کدوم از این ترفندها تا حالا استفاده کردین؟